BOR – Srbija je jedina zemlja u Evropi koja iskazuje cene u apeonima koje nema. Iako je bez zakonske osnove da cene artikala u prodavnicama budu izražene u apoenima koji više ne postoje, u ovom slučaju u „parama“, stotom delu dinara, takve cene poput 99, 99 dinara viđamo na svakom koraku. Prostom matematikom možemo da zaključimo da će trgovci na kraju meseca ili na duži period, imati neku finansijsku korist od kusura koji „opravdano“ ne mogu da vrate kupcima, a kako strana koja je u ovom slučaju na gubitku komentariše takozvane akcijske cene?!

Sve je to marketinški trik, nemamo nikakve koristi od toga, na gubitku smo. Mislim da te cene treba da zaokruže jer kusur ne mogu da vrate i tako malo, po malo uzimaju od svakog kupca po koju paru„, kažu anketirani Borani.

Narodna banka Srbije odavno je dala uputstvo da se iznosi zaokružuju.  Primera radi, ako je više od 50 para – cenu treba zaokružiti na celi dinar, ako je manje od 50 para – zaokružuje se na nula dinara. Konkretno, 99,90 može samo da bude 100 dinara, a 99,10 može samo da bude 99 dinara, pa je zato besmisleno da se cene iskazuju u apoenima kojih nema.

Svesni da je u pitanju trik, ipak se često uhvatimo baš za artikl koji je na akciji a na kome piše 99, 90 dinara.  Jer, ako uzmemo u obzir onu narodnu „zrno po zrno – pogača“, ta samoobmana nam obećava uštedu, na duže staze, pa ćemo se „tog hleba“ najesti nekada.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *