Polazak u školu – stres i za dete i za roditelje

Početak nove školske godine ostala je na pragu pa uzbuđenje i napetost ulaze u finalnu fazu. Polazak u školu velika je prekretnica za čitavu porodicu, a da bi se dete prilagodilo i lakše prihvatilo novu sredinu, prema mišljenju pedagoga i psihologa, neophodno je da roditelji kod deteta formiraju pozitivan odnos prema školi i obavezama koje mu predstoje.

BOR – Polazak u školu, bilo da dete kreće u prvi ili peti razred, uvek sa sobom nosi određenu dozu stresa. Neretko se dešava da roditelji imaju veću tremu od dece, pa svoje stanje reflektuju na mališane čime im još više otežavaju već dovoljno težak period prilagođavanja novom životnom poglavlju.

Najbitnije za polazak učenika u prvi razred, tačnije za roditelje tih učenika, jeste da tog dana svoju tremu ostave kod kuće. Dovoljno treme ima kod đaka prvaka, tako da roditelj treba da uvede dete u ceo taj proces i taj dan učini što lepšim. Najvažnije za dalji rad deteta je da roditelj treba da bude svestan sposobnosti koje njegovo dete poseduje i da ne insistira na nekim svojim neostvarenim željama i projektuje ih kod deteta. To konkretno podrazumeva da roditelj ne radi domaće zadatke umesto deteta jer mu na taj način čini „medveđu uslugu“ i to neće dati pozitivne rezultate u budućnosti„, kaže Irena Rančić pedagog u Osnovnoj školi „Branko Radičević“ u Boru.

U suštini, svaka školska godina predstavlja za đaka jedan novi izazov, ali je jako bitno na koji način će roditelji pomoći svom detetu. Što se tiče radnih navika, one se izgrađuju tako što dete svako veče u isto vreme treba da pođe na spavanje, do početka nove školske godine svako jutro treba da se probudi u isto vreme, kako bi ritam spavanja i realizacije dnevnih aktivnosti bio na zavidnom nivou i kako bi dete kasnije moglo da bez problema usvaja nove sadržaje„, savetuje Ivana Mladenović psiholog u Osnovnoj školi „Branko Radičević“ u Boru.

Da li je u pitanju strah od novo, izlazak iz komfor zone kod đaka prvaka ili su teškoće izazvane povratkom u radnu rutinu i rano ustajanje, rezultat je isti, zato su saveti pedagoško psihološke službe uvek dobro došli. Dobra saradnja između učenika, roditelja, učitelja i ostalih školskih službi je jedan od ključnih faktora za dobar start prvaka i kontinuirano sticanje znanja i dobrih navika, discipline i kompletan razvoj deteta u odgovornu ličnost, ističu  psiholozi.

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *