Prilagođavanje prvaka školskim obavezama

0

BOR – Polazak u školu je važan događaj za svaku porodicu, posebno onu koja ima đaka prvaka. Da bi ostao upamćen kao jedan od najlepših događaja u životu deteta, neophodno je da roditelj, razvija pozitivne stavove deteta prema školi, učitelju – kao osobi od autoriteta i poverenja, učenju, kao i novim prijateljima.

Sa polaskom deteta u prvi razred kažu statističari potrebno je proći kroz proces adaptacije koji traje dve do tri nedelje. Kod nekog deteta period prilagođavanja traje duže, kod nekog kraće, ali su tu učitelji koji srdačno dočekuju đake prvake, pružaju podršku i potrebnu pomoć da taj period ostane u najlepšem sećanju i đaci kroz njega prođu ležerno. Aktivnosti u toku prvog razreda su ozbiljnije nego tokom predškolskog perioda kada traju oko 20 minuta, usmerene su na interakciju samih vršnjaka, i realizuju se uglavnom kroz zabavu i igru. U školi čas traje 45 minuta, dete je usmereno ka sebi i sopstvenom radu, a uz podršku učitelja period adaptacije uspešno prolazi“, kaže Ivana Mladenović, psiholog u Osnovnoj školi „Branko Radičević“ Bor.

Iako je rad u prvom razredu prilagođen mogućnostima dece tog uzrasta, da učenje ne bi predstavljalo problem ni na početku, a ni kasnije u toku školovanja, radne navike treba formirati u startu.

Učenje kod učenika tog uzrasta je još uvek u formi igre. Na samom početku godine bez obzira što čas traje 45 minuta, koncentracija kod dece traje 20-tak minuta i nije moguće održati veću koncentraciju. Naravno da se na koncetraciji kao i na radnim navikama radi, odnosno navedeno treba vežbati, što pored redovnosti pohađanja nastave u školi podrzumeva i kontinuirano učenje kod kuće odnosno, redovnu izradu domaćih zadataka. Uloga roditelja je da prati svoje dete i njegove aktivnosti, da mu ne pomaže u smislu izrade domaćih zadataka, jer mu na taj način čini medveđu uslugu, već da bude u toku i da se postara da dete domaće zadatke radi na vreme“, kaže Irena Rančić, pedagog u OŠ „Branko Radičević“ Bor.

         Da bi lakše savladala eventualne prepreke, kod dece bi trebalo razvijati samopouzdanje i samostalnost. Grafomotorika, pamćenje i koncentracija, se takođe mogu poboljšati, između ostalog i igranjem roditelja sa decom.

 

Prilagođavanje školskim obavezama, 4.septembar 2018. (RTV Bor)

https://www.youtube.com/watch?v=B_y7neJD8tw&feature=youtu.be

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *