RTB se ne prodaje, već se traži strateški partner

BOR-Rudarsko topioničarski basen Bor se neće prodavati, već se traži strateški partner koji će ulagati u otvaranje novih rudnih ležišta i povećanje proizvodnje. Koliko strateški partner uloži toliko će imati udela u RTB-u Bor.

Prema prvim sagledavanjima Basenu Bor potrebno je 330 miliona dolara da bi se otvorio rudnik Cerovo, podigla proizvodnja u Jami, stabilizovala u Majdanpeku  i došlo do 87 000 tona bakra, a u sledećoj fazi  već 100.000 tona. Uz postojeću cenu  bakra prihod bi bio 710 miliona dolara, što je 2,3 puta veći nego sada“, rekao je generalni direktor Rudarsko topioničarskog basena Bor Blagoje Spaskovski.

Država Srbija ima interese da kroz RTB poveća BDP, ali  ni ona ,ni Basen Bor  nemaju dovoljno novca za ulaganje u rudarstvo, rekao je Spaskovski, obrazlažući zašto je strateško partnerstvo najbolje rešenje za Rudarsko topioničarsko basen Bor, iako je u 2017.godini zaradio 73 miliona dolara.

Srbija nema novca, nema ga ni RTB Bor da investiraju u rudarstvo da bi se Topionica popunila sopstvenim koncentratom koji donosi znatno veću zaradu od uslužne prerade. Ona donosi pozitivnu nulu. Da njega nema imali bismo negativu od 16 miliona dolara godišnje. Mi imamo rude milijardu i 345 miliona, imamo znanja, ali nemamo novca“, istakao je Blagoje Spaskovski.

Osim toga, efekti poslovanja Rudarsko topioničarskog Basena Bor sasvim sigurno će biti bolji,  ako je  delom u privantom vlasništvu.  Postoje velike šanse da će promena vlasničke strukture u RTB-u biti završena u ovoj godini, dodao je Blagoje Spaskovski.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *