U novoj godini poskupela i putarina

Uz mnogobrojna poskupljenja koja su najavljena za ovu godinu, za građane Srbije biće skuplja i putarina. Prema objašnjenju iz resornog ministarstva ovo poskupljenje bilo je neophodno jer će u narednom periuodu ozbiljna sredstva biti uložena izgradnju i obnovu puteva, kao i u povećanje bezbednosti na putevima.

 

SRBIJA – Putarine u Srbiji skuplje su 10 odsto što je prema najavama ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović bilo neophodno, jer će taj novac biti uložen u izgradnju, povećanje kvaliteta i bezbednosti puteva. Za vožnju od Beograda do Niša umesto ranijih 730 dinara vozači će morati da izdvoje oko 800 dinara. Putovanje od prestonice do hrvatske granice po novim cenama košta 375, dok putarina od Beograda do Novog Sada iznosi 210 dinara.

Kako je istakla Zorana Mihajlović, Srbija će utrošiti 977 miliona evra u okviru poslova na putevima i železnici koje će raditi domaće kompanije. Prema ugovorima sa kineskim kompanijama ove godine počinje izgradnja dela obilaznice oko Beograda, autoputa od Surčina do Obrenovca i pruge Beograd – Budimpešta. Ukupna vrednost ovih projekata je 734 miliona evra, a domaće kompanije moći će da računaju na polovinu tog novca. Ukupno 153 miliona evra biće uloženo u nastavak projekta rehabilitacije 1.100 kilometara regionalnih puteva i održavanje državnih puteva prvog i drugog reda, a na svim tim poslovima rade uglavnom domaće firme. Plan je da se izgradi i rehabilituje više od 200 kilometara puteva, kao i 70 do 80 kilometara auto-puteva.

Resorno ministarstvo najavilo je i rekonstrukciju skoro 200 kilometara železnice prvenstveno iz ruskog kredita i kredita Evropske investicione banke. Za projektovanje i rekonstrukciju pruge na Koridoru 10 i obnovu pruge od Niša do Dimitrovgrada, predviđeno je skoro 176 miliona evra, kao i još 3,5 miliona evra za radove na beogradskoj železničkoj stanici Centar, odnosno Prokop – istakla je ministarka Mihajlović.

Prema njenim rečima, promenjen je i način održavanja puteva u Srbiji, jer se do sada ono radilo prema ugovorima koji traju više od 20 godina bez javnih poziva, a od ove godine četiri hiljade kilometara puteva biće održavano isključivo raspisivanjem javnih poziva i tendera namenjenih domaćim firmama.

 

Autor: Marija Ćosić

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *