16. Aug 2018. Poslednja promena 3:18 PM, Aug 15, 2018

Počela izrada medijske strategije

Objavljeno u Mediji
Ocenite ovaj članak
(0 glasova)

BOR, SRBIJA-Posle dužeg zastoja u izradi medijske strategije i prekidanja tog procesa, u Srbiji je, krajem juna, formirana Radna grupa za izradu medijske strategije koju čini devet predstavnika novinarske profesije i uruženja i osam predstavnika države. U međuvremenu, na inicijativu Vlade Srbije formiran je i Tim za dijalog, sastavljen od medijskih i novinarskih udruženja i Koordinacionog tela za saradnju sa medijima, koji se prvi put sastao 13. jula. Radna grupa se i tokom leta sastaje dva puta nedeljno, ponedeljkom i četvrtkom. Dijalog medija i države trebalo bi da pruži puni doprinos izradi dokumenta koji bi uticao na razvoj javnog informisanja u narednih pet godina i da reši najvažniji problem najpre lokalnih medija, a to je finansiranje, kaže Nino Brajović, član Radne grupe za izradu strategije i generalni sekretar Udruženja novinara Srbije, koji je boravio u Boru gde je razgovarao sa predstavnicima lokalne samouprave, lokalnih i regionalnih medija istočne Srbije.

“Atmosfera je dobra. Značajno je učešće ljudi iz struke u Radnoj grupi i to stvara dobre uslove da, kroz predloge koje uradimo i zahvaljujući ekspertima koji sa nama sarađuju, dobijemo dobar dokument koji će ići u javnu raspravu i na osnovu kojeg će se, naravno, kasnije menjati i zakoni. Ono na čemu ja i Udruženje novinara Srbije posebno insistiramo jeste da se obezbedi kvalitetno finansiranje lokalnih medija. Da to bude racionalno, da lokalne samouprave mogu da izdvajaju manje novca nego dok su bile vlasnici medija, ali da imaju obavezu, da postoji minimum budžetskih sredstava koji moraju godišnje da opredele za lokalne medije. Pri tome, UNS zagovara da se projektno sufinansiranje ubuduće organizuje tako da polovina novca ide za projekte, a polovina za informativne programe. Niko danas ne može da proizvodi informativni program i da finansira njegovu proizvodnju da građani danas vide šta se dešava u Boru, u Žagubici i okolini, a da to ne košta značajnog novca. Mislimo da je sasvim opravdano da se i taj deo novca kroz komisije daje direktno za informativni program, a ne za projekte. Projekti bi bili drugi segment. Mislim da dva odsto budžeta, koliko traži Udruženje novinara Srbije, jeste ozbiljan novac koji bi omogućio i razvoj medija, ali da je jedan odsto budžeta minimum ispod kojeg ne bi smeli ići jer onda ne bi smo imali nikakvu mogućnost da održimo lokalne medije”, rekao je Nino Brajović, generalni sekretar Udruženja novinara Srbije i član Radne grupe za izradu Nacrta strateškog dokumenta o razvoju sistema javnog informisanja u Srbiji.

Prve procene bile su da se usvajanje teksta nove medijske strategije u Srbiji očekuje do kraja godine. S obzirom na to da su pregovori intenzivni i u toku, to bi trebalo da bude realno, naročito jer dokument odnosi na period od narednih pet godina u medijima koji bi sa raskrsnice trebalo da krenu u razvoj. To podrazumeva i zaštitu najvažnijeg, javnog interesa.

Izrada medijske strategije, 17. jul 2018. (RTV Bor)

Pogledajte

Gost: Radiša Petković, koordinator rada Borskih osnovnih školaRadio televizija Bor ( RTV Bor)http://www.rtvbor.rs

Kategorija: Gosti Budilice

Gost: Maja Bakoč, v.d. direktor Turističke organizacije BorRadio televizija Bor ( RTV Bor)http://www.rtvbor.rs

Kategorija: Gosti Budilice

Gost: Branislav Ivanić, direktor Veterinarske stanice BorRadio televizija Bor ( RTV Bor)http://www.rtvbor.rs

Kategorija: Gosti Budilice