Vino „Kremen Kamen“ vinarije Matalj u Negotinu dvostruki šampion u Sofiji

NEGOTIN – Diplomirani tehnolog Nikola Mladenović 2007. godine je u rodnoj Negotinskoj krajini pokrenuo projekat sadnje vinograda kako bi nastavio na kratko prekinutu tradiciju uzgoja loze u svojoj porodici. Za sadnju vinove loze i uzgoj kvalitetnih sorti grožđa odabrane su tri različite lokacije.

Naša ideja je bila da putem te tri lokacije imamo tri različita kvaliteta grožđa. Tako je biran i sortiment. Mihajlovac je više okrenut belom sortimentu, bukovo je više sa lokalnim sortama, a  Rajac, tj. selo Tamnič crnom sortimentu. Svaka od tih lokacija ima neku svoju specifičnost, a sve one zajedno nama omogućavaju da imamo jedinstvena autentična vina, koja možemo da ponudimo tržištu, jer tržište zahteva i posebnost ali i neku vrstu različitosti“, kaže Nikola Mladenović, vlasnik Vinarije Matalj u selu Bukovo kod Negotina.

Uz pažljivo odabrane tri autohtone i pet francuskih internacionalnih sorti grožđa, visok kvalitet vina omogućava i proizvodnja u strogo kontrolisanim uslovima vinarije, opremljene najsavremenijom tehnologijom, koja osim dela za primarnu preradu, poseduje i hale za vrenje i odležavanje belog vina.

Proizvodnja vina počinje berbom, dovoženjem grožđa u podrum i tu nastupa ta primarna prerada. Nakon primarne prerade: odvajanja peteljki i razbijanja bobica, oceđeni grožđani sok ili šira sipa se u tankove radi fermentacije“, dodaje Nikola Mladenović, vlasnik Vinarije Matalj u selu Bukovo kod Negotina.

Poseban deo vinarije čini podrum za čuvanje crvenih vina kao i prostor za flaširanje.

Preko 60 odsto naše proizvodnje je crveno grožđe i to je ova zaliha koja se nalazi u podrumu. Trenutno smo na nekih 200 barik buradi. Krenuli smo od 15, a sad imamo 200 barik buradi što govori kako je išao taj razvoj kom je doprineo porast potražnje na domaćem i inostranom tržištu. Sklop nekih faktora je omogućio da mi porastemo za nekih 10-tak godina“, ističe Nikola Mladenović, vlasnik Vinarije Matalj u selu Bukovo kod Negotina.

Višegodišnji rad i ozbiljna ulaganja omogućila su povećanje proizvodnje, kao i da brendovi vinarije Matalj postanu prepoznatljivi ne samo na domaćem već i na inostranom tržištu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *