Elektronski upis nepokretnosti u katastar u primeni

BOR – Za tri i po meseca primene novog Zakona o postupku upisa u katastar nepokretnosti i vodova, koji je kao novinu, uveo elektronski sistem podnošenja zahteva preko takozvanog e-šaltera i mogućnost pokretanja postupka upisa po službenoj dužnosti, od strane javnih beležnika i drugih organa koji donose, sastavljaju, potvrđuju ili overavaju isprave, u Službi za katastar nepokretnosti u Boru su više nego zadovoljni pristiglim i rešenim brojem predmeta.

Dostava spisa kroz e-šalter je na snazi od 1. jula od kada su notari bili obavezni da krenu sa dostavom. Najviše predmeta je od notara iz Bora ali ih dobijamo i iz drugih gradova. Do sada je primljeno više od 450 predmeta, koji su uglavnom rešeni. Sistem je dobro automatizovan.  Mi dokumenta dobijamo u roku od 24 časa od overe kod notara a rešavamo ih u roku od pet dana“, kaže Tomislav Vučković, direktor Službe za katastar nepokretnosti u Boru.

Ciljevi izmena Zakona su sažetost, brzina i efikasnost postupka upisa, a modernijim načinom nastoji se sprečavanju gomilanja dokumentacije, eliminisanju komplikovanosti postupka i uštedi vremena.

Cilj Zakona je da se upis u katastar ubrza. Notari su sa time morali da krenu od prvog jula, gradska uprava i drugi imaoci javnih ovlašćenja kreću od početka novembra, a sudovi za tri godine“, ističe Tomislav Vučković, direktor Službe za katastar nepokretnosti u Boru.

Iako je Zakonom predviđena obaveznost podnošenja prijave za upis u katastar nepokretnosti elektronski, građani će još uvek zahteve moći da podnesu i u formi papirnog dokumenta, i to do 31. decembra 2020. godine.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.