Kako olakšati polazak učenika u peti razred?

0

U osnovnoj školi „Branko Radičević“ u Boru, prošle godine počela je primena projekat koji za cilj ima lakši polazak učenika u peti razred. Ovaj period za decu i roditelje može da bude veoma stresan, zbog potpuno drugačijeg sistema nastave i veće broja predmeta, a rezultati su pokazali da poboljšanjem komunikacije, deca znatno lakše mogu da se prilagode.

BOR – U okviru Erzmus plus projekta, u osnovnoj školi „Branko Radičević“ prošle godine realizovan je projekat „Niko ne ostaje iza – škola za otvoren um“, čiji je prvenstveni cilj bio olakšavanje prelaska učenika iz četvrtog u peti razred, odnosno sa razredne na predmetnu nastavu.

„Polazak prvaka u školu svakako može da bude stresan više za roditelje nego za decu, ali je isto tako prelazak iz četvrtog u peri razred, sa jednog sistema nastave na drugi problem za učenike i često ume da ih plaši. Koleginica psihološkinja i ja razmišljale smo kako da pomognemo. Ideja je bila da se prvenstveno preko projekta osnaži naš stručni kadar u školi i da nakon toga realizujemo aktivnosti na bazi usvojenog znanja.“ – kaže  Irena Rančić, pedagoškinja u OŠ „Branko Radičević“ Bor.

U pripremnom delu psiholozi i nastavnici koji su bili članovi tima pohađali su obuke o tehnikama oslobađanja od stresa u Rimu i o veštini meke komunikacije u Barseloni. Stečena znanja preneta su, po završetku obuke ostalim nastavnicima i počela je njihova primena u praksi na časovima.

„Imali smo i kontrolne aktivnosti, gde su kolege koji su pohađali obuku u inostranstvu pratili njihovu realizaciju u školi. Rezultati su pokazali da je primena ovih metoda dovela do smanjenja konfliktnih situacija među decom i uopšte, jer je komunikacija najznačajnija i među decom, ai i sa nastavnicima i roditeljima. Još jedan rezultat su i flajeri koji su izrađeni za roditelje učenika četvrtog razreda i Priručnik za nastavnike o tehnikama koje su primenjene koji je dostavljen svim osnovnim i srednjim školama u Boru.“ – kaže Irena Rančić.

Projekat je kofinansiran sredstvima Evropske unije, kroz fondaciju Tempus, a njegova realizacija će se nastaviti i u narednom periodu kroz nastavni proces u kome će stečena znanja biti kontinuirano primenjivana u praksi.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *