Obeležen Svetski dan potrošača

SRBIJA – Strožim odredbama novi Zakon o zaštiti potrošača garantuje kupcima i korisnicima usluga znatno efikasniju zaštitu, kako posle kupovine neupotrebljivog proizvoda ili loše usluge ne bi ostali samo nezadovoljni i bez novca. Novi Zakon o zaštiti potrošača stupio je na snagu pre oko šest meseci, a prema podacima Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, s obzirom na 16 hiljada pristiglih prijava, potrošači su upoznati sa zakonskim odredbama. Na Svetski dan potrošača, iz Udruženja potrošača apeluju na korisnike usluga da budu uporni u borbi za svoja prava i podsećaju da je ukidanjem sudske takse olakšan čak i sudski spor. Oni koji su naišli na nerazumevanje pošto proizvod reklamiraju, odgovor mogu da očekuju za osam dana. U suprotnom, mogu da se obrate tržišnoj inspekciji. Ipak, mišljenja potrošača su podeljena. Dok se mnogi odmah obrate nekom od udruženja za zaštitu, drugi će radije sami pokušati da problem reše.
Teme ovogodišnjih predavanja povodom Svetskog dana potrošača su borba protiv loše hrane koja zauzima veliki reklamni prostor i ima veliki uticaj na gojaznost dece, kao i mobilna telefonija, odnosno usluge mobilnih operatera i cena rominga. Prema podacima Nacionalne organizacije potrošača Srbije, potrošači se najviše žale na neispravne proizvode i na nepoštovanje zakonske garancije, zatim i na cenu, na to da roba nije u skladu sa traženim očekivanjima, da roba nije isporučena ili da nije ispoštovan rok isporuke.
U Srbiji postoji jedinstveni registar prijava koji u svakom trenutku organizacijama potrošača pomaže da sagledaju situaciju na tržištu roba i usluga, dok Ministarstvu trgovine omogućava uvid u rad organizacija za zaštitu potrošača.
[iframe frameborder=“0″ width=“480″ height=“270″ src=“//www.dailymotion.com/embed/video/x2jl857″ allowfullscreen ]

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *