BOR – Činjenica je da nam proleće donosi duže dane, višu dnevnu temperaturu ali i povećanu vlažnost vazduha. Ako se ovakve vremenske promene dešavaju u kratkom periodu mogu negativno da utiču na naše fizičko i mentalno stanje, što se manifestuje kao pospanost, malaksalost, gubitak radne energije, česta promena raspoloženja, glavobolja. Svi su to simptomi takozvanog „prolećnog umora“.

Pojava „prolećnog umora“, neminovno se javlja pri svakoj smeni godišnjih doba, pa bi trebalo da nakon pojave simptoma svako otkrije šta mu lično najviše pomaže u borbi protiv „boljke“ koja manje – više, muči veći deo populacije. Neke od preporuka su boravak u prostorijama u kojima nema velike oscilacije u temperaturi i vlažnosti vazduha, obavezna svakodnevna fizička aktivnost. Neophodno je  uneti dovoljno vode u organizam, oko 2L na dan, jer voda čisti toksine i otrove iz tela,a  dehidracija vrlo lako izaziva umor, malaksalost, pad energije i glavobolju. Jedite češće i manje obroke. Stručnjaci takođe savetuju  konzumiranje što više svežih namirnica – sezonskog, voća i povrća, vežbe dubokog disanja nekoliko puta dnevno čime se  povećava unos kiseonika u organizam pa se smanjuje osećaj pospanosti i umora.

Treba iskoristiti blagodeti sunca i nadoknaditi nedostatak vitamina D, što se postiže sunčanjem bar 15 minuta na dan, jer nedostatak ovog važnog vitamina dovodi do pada imuniteta koji se javlja u proleće.

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *