Registar administrativnih postupaka

SRBIJA – Šetnje od šaltera do šaltera, jedan, drugi, treći papir. Teško da postoji građanin ili privrednik koji nije bio u takvoj situaciji. Sada će sve informacije biti na jednom mestu, a sve preko Portala Registra administrativnih postupaka, objašnjava Ninoslav Kekić iz Republičkog sekretarijata za javne politike.

 „Želimo da poreskom obvezniku, odnosno privredniku Republike Srbije učinimo sve informacije o njegovim pravima, njegovim obavezama lako dostupnim, da na jedan do tri klika on dobije sve informacije, da ne provodi vreme pred šalterima, da ne ide da se informiše na određenim šalterima, da ne mora da okrene nekoliko brojeva telefona da bi dobio određenu informaciju nego jednostavno otišao je na Portal, ukucao je nekoliko slova, ukoliko bira po ključnoj reči i samim tim je došao do onoga što mu je potrebno“, kaže Ninoslav Kekić, pomoćnik direktora Republičkog sekretarijata za javne politike.

Od 2.600 postupaka ukupno, sada je dostupno oko 1.600, dok će preostali biti dostupni u fazama. Privrednici od nove usluge imaju svoja očekivanja.

 „Ono što ja eventualno očekujem od ovog Portala je i, pored te transparentnosti, i ta neka obaveza da određenu stvar dobijem u određenom roku. Da se ne dešava da nam kažu to će trajati dva meseca ili dođite tad pa dođemo i nije gotovo, itd. Dakle, ja zamišljam da ćemo moći da podnesemo zahtev za određenu potvrdu ili papir i da ćemo dobiti i neku garanciju u kom roku nam stiže određeni papir. To je jako važno, jer smo i mi vrlo često ograničeni rokovima kada apliciramo za razne stvari za šta nam te potvrde u stvari i trebaju, i bitna nam je ta brzina odnosno ušteda vremena“, objašnjava Marija Ivanković Jurišić, privrednica „Marija handmade“

Kekić poziva privrednike i građane da ih kontaktiraju ukoliko primete da na Portalu nema nekih podataka i šta je to što nedostaje.

Težićemo da i u roku od 24 časa, iako su rokovi tri dana, pružimo odgovor da li se taj postupak očekuje u narednom mesecu ili taj postupak jednostavno je propustio organ koji je zadužen za taj postupak da popiše i da ga u nekom što kraćem roku učini dostupnim i da te informacije budu tačne. Nikako nemojte odustajati od toga da date predlog kako bi možda bilo lakše da se pretražuju određene stvari, kako bi možda bilo jednostavnije da se objasne određene stvari za određeni postupak, jer ovo je naš zajednički zadatak, ovo je Portal za privrednike, kao korisnike, i u budućnosti za građane kao korisnike, a javnoj upravi je cilj da bude u službi svojih građana“, zaključuje Ninoslav Kekić, pomoćnik direktora Republičkog sekretarijata za javne politike.

Pokretanje Portala Registra administrativnih postupaka, samo je jedan od rezultata reforme javne uprave, koja se u Srbiji sprovodi uz kontinuiranu podršku Evropske unije.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *