Šta donosi nacrt nove Medijske strategije?

BOR – Republička Radna grupa za izradu medijske strategije završila je rad i nacrt ovog dokumenta upućen je u Brisel, a do kraja godine mogla bi da je usvoji i Vlada Republike Srbije.

Prema rečima Nina Brajovića, predstavnika UNS-a u radnoj grupi, ovim nacrtom predviđena je između ostalog reforma REM-a kao glavnog regulatornog tela, koje bi trebalo da ima veća ovlašćenja i mogućnost da kažnjava medije koji krše propise. Ovo telo trebalo bi da bude potpuno nezavisno, tako da strategija predviđa i drugačiji izbor njegovih članova.

Predviđene su i izmene u projektnom sufinansiranju medija, gde bi prednost pri izboru imali oni koji poštuju novinarski kodeks i veća odgovornosti onih koji donose odluke o dodeljivanju sredstava, jer za njih sada ne postoje kaznene odredbe. Još jedna novina je uvođenje podsticajnih mera i stimulacija za zapošljavanje mladih novinara.

Medijska strategija je neobavezujući dokument, ona određuje ciljeve i pravac u kome će se kretati medijska zajednica i medijska scena, ali ne donosi obaveze sve dok se ne pretoči u zakone. Radna grupa koja se bavila ovim nacrtom trebalo bi posle njegovog usvajanja da uđe u sastav tela koje će se baviti izmenama zakona o medijima.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *