Upis imovine kod notara
Prema novom Zakonu o postupku upisa u katastar nepokretnosti, od 1. jula građani koji kupuju nepokretnosti sav posao upisa imovine obavljaju na jednom mestu, kod javnog beležnika. Građani više nisu u obavezi da tom prilikom podnose poresku prijavu, jer i to umesto njih čine notari.
Digitalizovani ugovor beležnici overavaju elektronskim potpisom i šalju katastru elektronskim putem, odakle se ugovor i poreska prijava prosleđuje Poreskoj upravi i lokalnoj poreskoj administraciji.
Građani koji kupuju ili prodaju nepokretnosti pre ove reforme morali su da odlaze na šest mesta: tri puta na šaltere katastra, i po jednom kod notara, republičke Poreske uprave i lokalne poreske administracije, uz nekoliko odlazaka u banku radi uplate taksi.
Od 1. novembra će, osim javnih beležnika, i javni izvršitelji imati obavezu da katastru dostavljaju presude koje postanu izvršne, a istu obavezu od 1. januara 2020. godine imaće i sudovi.