Uspešna inkluzija u školi „Dušan Radović“ u Boru

BOR – Inkluzivni pristup obrazovanja zahtevao je promene u pedagoškoj praksi, novu organizaciju rada i upravljanja razredom, kao i ojačane konpetencije nastavnika.U školama su uspostavljeni stručni timovi za inkluzivno obrazovanje koji vode politiku škole u pružanju podrške učenicima, pre svega razvijanjem posebnih programa primerenih detetovom načinu učenja, socijalnim veštinama, stepenu samostalnosti i navikama. Stručni tim formiran je i u Osnovnoj školi „Dušan Radović“ u Boru, gde se inkluzivno obrazovanje sprovodi bez većih poteškoća.

Mi imamo tim za inkluzivno obrazovanje koji čine stručni saradnici, nastavnici, učitelji i razredne starešine. Taj stručni tim u saradnji sa decom sa posebnim potrebama i njihovim roditeljima, zajedničkim snagama pokušava da pomogne deci da se prilagode nastavi koju pohađaju ostala deca. Mi kao odrasli smo primer, odnosno model ponašanja, tako da, ako nastavnik na času pokaže interesovanje, uvažavanje, razumevanje za to dete, posveti mu dovoljno pažnje, onda će to da učine i ostali đaci. Veoma je važno i kako se roditelji dece sa posebnim potrebama ponašaju prema njima kod kuće, kakav stav oni imaju„, kaže Slovenka Savić psiholog.

Iako je uvođenje inkluzivnog obrazovanja dug i naporan proces, vredno je truda, jer sva deca zaslužuju podjednaku pažnju i uvažavanje.

Iako nekada u datom trenutku to izgleda potpuno nemoguće, koliko god je sada nemoguće, moramo skupiti snagu da tom detetu pomognemo jer to će mu biti od velike koristi za budućnost. To je takođe jako značajno i za ostalu decu, jer se uz pomoć inkluzivnog deteta oni jako brzo nauče strpljenju, mudrosti, steknu neke životne veštine i iskustva koja je jako važno, čak možda nekad i bitnije od akademskih postignuća„, istakla je Jasmina Momčilović pedagog u Osnovnoj školi „Dušan Radović“ u Boru.

Period prilagođavanja verovatno će doneti i nove poteškoće, ali pozitivni rezultati koji su zabeleženi dovoljan su podstrek ka prevazilaženju svake barijere do konačnog cilja, kažu u Osnovnoj školi „Dušan Radović“ u Boru.

 

Uspešna inkluzija u školi „Dušan Radović“ u Boru, 4. novembar 2017 (RTV Bor)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *