Boljevac – Novinari su nekada bili društveno – politički radnici, novinarstvo priznata i cenjena profesija, a novinarski posao – dobro plaćen. Danas je materijalni i društveni položaj medijskih radnika, ali i opstanak malobrojnih medijskih kuća doveden u pitanje. Mediji propadaju, jer tržište na koje su posle privatizacije upućeni, praktično ne postoji, jer se veliki oglašivači reklamiraju isključivo kod nacionalnih emitera, rečeno je na stručnom seminaru o Uticaju tržišta na prosperitet ili propast medija u Boljevcu.

„To je kao ona jevrejska poslovica „Dabogda imao pa nemao“. Oni koji su imali stalne prihode, mediji koji su bili javna preduzeća, to više nemaju, i njima je sada jako teško. Biće problem preživeti jer u Srbiji nema tržišta, nema velikih oglašivača pogotovu ne na regionalnim i lokalnim stanicama, svi oni odlaze na nacionalne medije i to je zaista problem. Da li će država moći nešto da uradi da interveniše? Budžetsko finansiranje bi te probleme donekle trebalo da smanji, koliko se to efikasno radi videćemo, u svakom slučaju vidimo da je ministar kulture najavio i promenu medijskih zakona, videćemo u kom pravcu će ta promena ići i nadamo se da će neka nova buduća rešenja biti bolja i olakšati svima da prežive na tom vrlo skromnom medijskom tržištu“, kaže Goran Karadžić, dugogodišnji predsednik REM-a.

Prema mišljenju Karadžića Radio -televizija je šou biznis, međutim ukoliko novca nema ona će ubzo postati samo šou. On smatra i da medijske kuće moraju da budu spremne na promene i prilagođavanje novonastalim okolnostima.

„Jednostavno racionalizacija troškova. Ja sam bio direktor jednog takvog medija TV Apolo iz Novog Sada, i nismo mi bili baš jako štedljivi imali smo neke troškove koji su mogli da se smanje, kvadratura prostora, pa i broj ljudi, jednostavno sve mora da bude u nekom biznis modelu postavljeno tako da se preživi sa prihodima koji su realni“, kaže Goran Karadžić.

Seminaru, koji je za predstavnike medija iz Boljevca i predstavnike medijskih kuća koje prate aktivnosti u ovoj opštini organizovala Agencija Studio 101 Zaječar, prisustvovao je i član REM-a Đorđe Vozarević.

„Uticaj tržišta na medije“, 2. novembar 2016. (RTV Bor)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *