Virtuelna praksa u srednjem stručnom obrazovanju

BOR – Tehnička škola u Boru jedna je od četiri škole u Srbiji koja je učestvovala u projektu „Virtuelne prakse u srednjem stručnom obrazovanju i obuci“. Ovaj projekat je pružio učenicima mogućnost da lakše savladaju gradivo i nadograde svoje znanje putem novih tehnologija – elektronske platforme. Saradnik na projektu je i Tehnički fakultet u Boru, Odsek za metalurško inženjerstvo koji je obezbedio nastavne video i teorijske materijale u vezi sa procesom hladnog i toplog valjanja, procesom interovanja. Partner iz privrede bila je Kompanija „Rakita“ koja je u saradnji sa nastavnicima, formirala nastavne materijale za lekcije iz oblasti: faze geološkog istraživanja, istražno bušenje, uzorkovanje, geološki kompas. Među saradnicima našla se i Apotekarska ustanova iz Zaječara.

Ovaj projekat dao je izuzetnu mogućnost da se realizuju svi ishodi vezani za praktičnu nastavu, jer u tom delu nastavnog plana i programa ima dosta teškoća zbog nedostupnosti nekih sadržaja, nedostatka sredstava u školskim laboratorijama, udaljenosti kompanija koje bi mogle da prime đake“, kaže Nataša Džaković, pedagog u Tehničkoj školi u Boru. Veliki značaj je i u smislu unapređenja IT veština učenika i nastavnika i pripremanja za elektronsko učenje, koje se na višim nivoima obrazovanja sve češće primenjuje. Projekat „Virtuelne prakse u srednjem stručnom obrazovanju” inače vode Beogradska otvorena škola, Univerzitet u Padovi, Interprojekt u Bugarskoj i Tehnička škola iz Užica.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *