Više igre, manje učenja u predškolskom programu

MAJDANPEK- Predškolci u Srbiji bi, prema novom programu, koji Ministarstvo prosvete namerava da u ustanove uvodi sukcesivno , ubuduće više vremena trebalo da provode  u igri, a manje u učenju.

Prema važećim propisima, iz 2006. godine, do sada je predškolski program predstavljao isključivo pripremu za školu, što će predloženim novinama biti delimično promenjeno.

”Deca bi, naime, kroz igru, individualno i grupno, uz više didaktičkih sredstava od  prirodnih materijala, trebalo da upoznaju svet oko sebe. U vrtiću bi bio stvoren takav ambijent u kojem bi deca mogla da istražuju, ambijent koji bi bio najsličniji realnom životu”, objašnjava  Gordana Novaković, psiholog u Predškolskoj ustanovi “Marija Munćan” u Majdanpeku.

Ona, takođe, dodaje da su i do sad deca uspevala da, uz pomoć svojih vaspitača, savladaju predškolsko gradivo, mada je mnogo lakše deci koja su već boravila u vrtiću. Prave teškoće, prema njenim rečima, nastaju u školi, gde se od dece dosta očekuje, u smislu predzanja.

U pojedinim predškolskim ustanovama u Srbiji, inače, novi program se kroz pilot projekte već realizuje na zadovoljstvo najmlađih, dok se u ostalim vrtićima tek očekuje obuka vaspitača.

 

Više igre, manje učenja u predškolskom programu, 9.januar 2019. (RTV Bor)

http://www.youtube.com/watch?v=Duboki minus zaledio Borsko jezero, 9.januar 2019. (RTV Bor)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *