Više prijava potrošača za reklamacije proizvoda
Na osnovu prijava potrošača, tržišni inspektori u Srbiji doneli u 2016. godini 438 rešenja kojima je naloženo uklanjanje utvrđenih nepravilnosti, i podneli više od 500 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka. Odeljenje tržišne inspekcije zaduženo za Borski okrug u 2016. godini primilo je nešto više prijava potrošača u odnosu na 2015. godinu.
BOR – Tržišna inspekcija je jedan od glavnih činilaca zaštite prava potrošača u Srbiji. Njihov osnovni zadatak je kontrola privrednih subjekata, bilo redovna ili po prijavi potrošača, kako bi se obezbedilo najosnovnije – pravo na bezbednu robu i usluge. U 2016. godini u Borskom okrugu bilo je nešto više prijava potrošača u odnosu na godinu pre toga. Od ukupnog broja 17 se odnosilo na reklamaciju robe i način rešavanja reklamacija, a 15 na neizdavanje fiskalnog računa.
„Značajno povećanje broja prijava bilo je samo za reklamaciju robe, dok se za ostale prekršaje broj prijava potrošača smanjio, što je jedan od pokazatelja da inspekcijski nadzor na terenu daje rezultate. Bilo je prijava i u situacijama kada trgovac nije jasno istakao cene na proizvodima, kada su dobili garanciju manju od zakonom propisane, koja iznosi dve godine, kao i u situacijama kada im trgovac nije na vreme odgovorio na reklamaciju i na koji način smatra da ona može biti rešena. Rok je u ovakvoj situaciji najviše osam dana„, kaže Jovica Brzulović, načelnik Odeljenja tržišne inspekcije u Boru.
Ukoliko potrošači smatraju da imaju razlog da podnesu prijavu protiv nekog privrednog subjekta koji posluje na području Borskog okruga, prijave se podnose tržišnoj inspekciji u Boru, a ukoliko se radi o eventualnom prekršaju koji je počinjen u nekom drugom okrugu, prijave se podnose Odeljenju tržišne inspekcije koje je zaduženo za taj rejon.