Zaštita korisnika usluga mobilne telefonije

BOR, SRBIJA – Javna rasprava o Nacrtu zakona o elektronskim komunikacijama, počela je sredinom novembra i trebalo bi, kako je najavljeno u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, da bude završena do kraja ove nedelje. Među učesnicima okruglog stola koji je na ovu temu organizovan u Beogradu bili su i predstavnici Udruženja za zaštitu ustavnosti i zakonitosti i udruženje građana „Srbija u pokretu“ koji su nedavno pokrenuli kampanju za zaštitu korisnika usluga mobilne telefonije. Cilj ove kampanje je da se kroz nova zakonska rešenja i u direktnom kontaktu sa provajderima mobilne telefonije skrene pažnja i pronađe rešenje za najveće probleme registrovane u kontaktu sa građanima. Najčešće pritužbe građana su na neosnovano uvećane račune za usluge mobilnih operatera.

„Korisnici se najčešće žale na neosnovano uvećane račune koji se kreću i do deset puta više u odnosu na realno stanje i na naplatu usluga koje nikada nisu aktivirali poput sms-ova sa dodatom vrednošću. Takođe cilj nam je da u nova zakonska rešenja uđe obavezna opcija tarifiranja razgovora zaokruživanjem na sekunde, a ne na minute kako je sada praksa.“ – kaže Sava Manojlović, predsednik Udruženja za zaštitu ustavnosti i zakonitosti.

U novom Nacrtu zakona o elektronskim komunikacijama predviđeno je između ostalog da maksimalni period važenje pretplatničkog ugovora koji operater zaključuje sa korisnikom na određeno vreme ne sme biti duži od 24 meseca, što je u skladu sa evropskom direktivom o univerzalnoj usluzi, a do sada je praksa zaključivanja ovakvih ugovora bila 36 meseci, kažu u Udruženju za zaštitu ustavnosti i zakonitosti.

Zaštita korisnika usluga mobilne telefonije, 30. novembar 2016. (RTV Bor)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *