Zašto stradaju pešaci u Boru?
Jedino poštujući sva saobraćajna pravila, bezbednost učesnika u saobraćaju biće na zadovoljavajućem nivou, a to je nula stradalih lica. Na žalost, statistički podaci Agencije za bezbednost saobraćaja daleko su od takvih rezultata. U periodu od pet godina, samo na teritoriji grada Bora, dogodilo se 630 saobraćajnih nezgoda u kojima je poginulo 11, a povređeno 448 lica.
BOR – Na osnovu izveštaja Agencije za bezbednost saobraćaja, od 2018. do 2022. godine u Boru se dogodilo 630 saobraćajnih nezgoda u kojima je poginulo 11, a povređeno 448 lica. U tom periodu, od ukupnog broja stradalih bilo je 5 pešaka, dok je njih 80 povređeno. Što se tiče dece, jedno je poginulo, a 36 povređeno. Najčešći uticajni faktor koji dovodi do ove neslavne statistike jesu nepromišljene radnje od strane vozača.
„Na osnovu podataka Agencije za bezbednost saobraćaja, za stradanje pešaka u Boru najviše su odgovorni vozači. Naš Zakon o bezbednosti saobraćaja to lepo definiše, ako postoji znak gde je obeležen pešački prelaz i obeležena zebra na kolovozu, vozač je dužan da prilagodi brzinu tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi može da odreaguje. Ako imamo u blizini objekte velike atrakcije poput škola, tržnih centara, obdaništa, bolnica, tu je veliko kretanje pešaka, pa vozač samim tim kada ide tom ulicom može da predvidi da će pešak da stupi na kolovoz i da prilagodi brzinu kretanja vozila. Dužnost vozača je da zaustavi vozilo ako je pešak na pešačkom, ako pešak stupa na pešački prelaz i ako pešak iskazuje nameru da će da stupi na pešački prelaz. Drugi stav istog Zakona kaže da ako je na pešačkom prelazu dete ili osoba sa invaliditetom vozač je dužan da stane, ne samo da prilagodi brzinu. Naš Zakon o bezbednosti saobraćaja definiše i obaveze pešaka. Pre nego što stupi na pešački prelaz, pešak je dužan da se uveri da li je bezbedno. U Boru imamo tu situaciju da su najčešće propusti od strane vozača i drugi problem koji ugrožava i pešake i vozače jesu vozila parkirana tik uz pešački prelaz ili na samoj ulici“, kaže Igor Velić, master inženjer saobraćaja.
Jedino poštujući sva saobraćajna pravila, bezbednost učesnika u saobraćaju biće na zadovoljavajućem nivou, a to je nula stradalih lica, naglasio je Velić.