Antić: Ne žurimo sa izborom strateškog partnera za RTB Bor
BOR – Rudarsko topioničarski basen Bor ostvario je u 2017. godini neto dobit od 42 miliona 340 hiljada dolara.
Jedini srpski proizvođač bakra, zlata i ostalih plemenitih metala prihodovao je prošle godine 302 miliona dolara. Devize su mu donele prodaja bakra i ostalih proizvoda u zemlji i inostranstvu i uslužna prerada uvoznog koncentrata.
Redovno se isplaćuju sve tekuće i obaveze po kreditnim aranžmanima, a od usvajanja UPPR-a do sredine februara RTB je za to potrošio 180,8 miliona dolara. Ministar rudarstva i energetike Aleksandar Antić kaže da se ove godine u kombinatu bakra očekuju još bolji poslovni rezultati.
„To je rezultat više faktora. Pre svega, mislim da je u unutrašnjoj organizaciji, sa stanovišta ekonomičnosti proizvodnje i operativnih troškova, učinjen značajan iskorak. Naravno, tu je i nova topionica i uspostavljanje njenog rada po svim tehnološkim parametrima, a doprinos svemu tome dale su i flotacije i nova oprema koja je nabavljena za Majdanpek. I, to je samo jedan segment. Drugi je UPPR, koji je RTB-u Bor omogućio da prodiše i da može da planira svoje obaveze i troškove, kao i refinansiranje starih istorijskih dugova. Treća stvar koja je uticala na poslovanje „Bora“ jeste relativno dobra cena bakra. Kada toj stabilizaciji kompanije dodamo ključne elemente koji se dešavaju na nivou države – u potpunosti stabilizovane javne finansije, skok Srbije na Duing biznis listi Svetske banke, povećan međunarodni ugled zemlje – jasno je da imamo dobru klimu za investicije i zašto je izraženo interesovanje rudarskih kompanija da sa Vladom Srbije i RTB-om Bor naprave strateško partnerstvo“ – kaže Aleksandar Antić, ministar rudarstva i energetike
Ipak, strateški partner je neophodan, zbog povećanja proizvodnje i otvaranja novih rudnika.
„Reč je o značajnim investicijama u nove rudnike, o povećanju proizvodnje bakra iz sopstvenih sirovina na 80 hiljada tona godišnje i održavanju postojeće zaposlenosti. Da bi se sve to ozbiljno i temeljno pripremilo, potrebno nam je za nijansu više vremena. Nećemo da žurimo i nemamo rokove, nego cilj koji smo sami postavili, a računam da ćemo do maja-juna definisati reference tendera i onda objaviti proceduru za strateško partnerstvo za RTB. Lično verujem da ćemo dobiti atraktivne ponude i da ćemo biti na slatkim mukama prilikom izbora“ – naglasio je Aleksandar Antić.
Vlada Srbije rukovodiće se najboljom praksom pronalaženja strateških partnera na osnovu sličnih primera iz država gde posluju ozbiljne rudarske kompanije, kakvi su kanadski ili nordijski modeli, naglasio je Aleksandar Antić.