Bezbednosni rizici u Ulici „Nade Dimić“

0

BOR – U ulici „Nade Dimić“ u Boru, prethodne godine evidentirano je 9 saobraćajnih nezgoda u kojima su dve osobe poginule, a tri lakše povređene. Meštani okolnih naselja kažu da tu vozači često ne poštuju propisanu brzinu kretanja vozila. Ono što je izvesno i laicima i stručnjacima je da ovoj deonici nedostaje signalizacija i pojedini sadržaji koji bi podigli nivo bezbednosti saobraćaja

Za bezbednost pešaka važno je osvetljenje putne infrastrukture. Većina pešaka i strada u večernjim satima, uglavnom od 17 do 20 sati. Nema obeleženih pešačkih prelaza i građani su prinuđeni da prelaze ulicu tamo gde ih nema. Zakon o bezbednost saobraćaja dozvoljava pešaku da ako od prethodnog prelaza ima više od 100 metara, a nema narednog da može preći ulicu pod uslovom da na taj način ne ugrožava svoju i bezbednost drugih učesnika u saobraćaju. U ovoj ulici je potrebno da se obeleži pešački prelaz, da se ulica bolje osvetli, da se na početku ove ulice postavi znak „opasnost od pešaka“ da bi se upozorili vozači, kao i da se odgovarajućom opremom vozačima signalizira da ulaze u naseljeno mesto. Generalno, potrebno je saobraćajno uređenje i oblikovanje ulice Nade Dimić u svakom pogledu“ kaže Igor Velić, master inženjer saobraćaja.

Rešenje ovog problema dodatno otežava činjenica da je reč o državnom putu koji prolazi kroz naseljeno mesto. Održavanje je povereno Preduzeću za puteve „Štrabag“ u Zaječaru, a na osnovu naloga JP Putevi Srbije.

U Tehničkoj službi Preduzeća za puteve „Štrabag“ Zaječar nam je rečeno da se svaka intervencija na putu koji je u državnoj nadležnosti, a prolazi kroz naseljeno mesto, kao u slučaju ulice Nade Dimić u Boru, obavlja isključivo uz odobrenje JP Putevi Srbije. Putevi Srbije to čine na zahtev nadležnih u lokalnoj samoupravi, a na osnovu procene stručnjaka iz oblasti saobraćaja. Primera da se reagovalo zbog određenih nedostatka ili neophodnosti na takozvanom državnom kolovozu bilo je na području Zaječara. Za sada nalog iz Puteva Srbije za intervenciju u ulici „Nade Dimić“ u Boru nije izdat, naglašavaju odgovorni u zaječarskom preduzeću za puteve.

U JP za stambene usluge „Bor“, lokalnom upravljaču puteva kažu da oni postupaju isključivo po nalogu nadležnog Odeljenja gradske uprave, koji jedino možete uputiti zahtev ka JP Putevi Srbije.

Nadležni u Gradu Boru tvrde da su u više navrata, a u cilju veće bezbednosti učesnika u saobraćaju zatražili od nadležnog javnog preduzeća određene intervencije. Prethodne godine formiran je novi Savet za bezbednost saobraćaja, a najavljena je i reorganizacija video nadzora saobraćaja u gradu, kojim bi bili obuhvaćeni i vozači i pešaci.

Na novinarsko pitanje da li se i koliko često na potezu između dva kružna toka u ulici „Nade Dimić“, kontroliše poštovanja saobraćajnih propisa u Policijskoj upravi u Boru su bili kategorični da pripadnici saobraćajne policije kontrolišu kretanje vozila na svim ulicama u gradu i da se brzina kretanja meri svim raspoloživim uređajima. U prethodnoj godini, redovnim i vanrednim kontrolama, otkriveno je i sankcionisano blizu 9.250 saobraćajnih prekršaja, od kojih je čak više od 2.030 evidentirano kao prekoračenje brzine kretanja vozila, kažu u borskoj PU.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *