Kontrola vezivanja sigurnosnih pojaseva

BOR – Koliko je značaj vezivanja sigurnosnih pojaseva u vozilima dovoljno govore podaci da pri brzini kretanja od samo 50km/h, snagom ruku ne možemo da zadržimo svoje telo, već ono napušta sedište, glava udara u vetrobran, telo udara u upravljač. Vazdušni jastuk gotovo da nema bilo kakvu ulogu ukoliko se ne koristi pojas.

Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, vezivanje sigurnosnih pojaseva može značajno doprineti smanjenju smrtnog stradanja prilikom saobraćajne nezgode – na prednjim sedištima od 40-50, a na zadnjim oko 25 odsto. 

Kako bi se povećala bezbednost vozača i putnika u saobraćaju, saobraćajna policija počela je 27. jula akciju kontrole vezivanja pojaseva na svim sedištima u vozilu.

„Akcija je tek počela i još je rano govoriti o rezultatima. Cilj nam je da povećamo bezbednost putnika, a vezivanje sigurnosnih pojaseva je značajno i za vozače, suvozače, ali i one koji se voze na zadnjem sedištu. U svim vozilima, računajući i taksiste, ukoliko postoje fabrički ugrađeni pojasevi, putnici moraju da ih koriste.“ – kaže Miša Dinčić, načelnik Odeljenja saobraćajne policije PU Bor.

Statistika vezivanja pojaseva na sedištu vozača i suvozača se popravlja, ali je procenat onih koji vezuju pojas na zadnjem sedištu i dalje veoma mali iako je zakonska obaveza da putnici u vozilima koja imaju ugrađen sigurnosni pojas ili mesto za njega moraju da ga koriste.

„Broj vozača i suvozača koji vezuju sigurnosni pojas porastao je sa 65 na 71 procenat, ali svega pet odsto putnika na zadnjem sedištu vezuje pojas.“ – kaže Miša Dinčić.

Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima je propisana novčana kazna u iznosu od 5.000 dinara za vozače, odnosno putnike na svim sedištima u motornim vozilima, koji ne koriste sigurnosni pojas na način koji je predvideo proizvođač vozila.

[iframe frameborder=“0″ width=“600″ height=“450″ src=“//www.dailymotion.com/embed/video/x2znwz9″ allowfullscreen ]

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *