Lokalni mediji u Srbiji na marginama medijske strategije

0

Uobličavanje medijskih zakona u okviru izrade Strategije razvoja medijskog sistema Srbije do 2025. godine, između ostalog bazirano je i na saznanjima, stavovima i predlozima radnika u ovoj oblasti. Nažalost, stav većine zaposlenih u lokanim medijima je da njihova primena nije usaglašena sa njihovim konkretnim potrebama.

BOR – Problem je primena medijske strategije, a ne sam dokument. Lokalni mediji su u znatnom podređenijem položaju u odnosu na one sa nacionalnom pokrivenošću. Projektno finansiranje medija mora biti transparentije sa blagovremenim raspisivanjem konkursa i dužim periodom realizacije projekata, kako bi svi mediji ravnopravno konkurisali za predviđena sredstva, rečeno je na Okruglom stolu u Boru posvećenom medijskoj strategiji i njenoj primeni u praksi. Domaćin skupa bilo je Poslovno udruženje asocijacije lokalnih i nezavisnih medija “Lokal pres“, kao deo Кoalicije za slobodu medija, a u okviru projekta Jačanje medija za reformu medijskog sistema u Srbiji, koji podržava EU.

U okviru ovog projekta obavljeno je istraživanje koje se bavi odnosom radnika prema medijskoj strategiji. Ono predstavlja bazna saznanja o njihovim mišljenjima, stavovima, komentarima i predlozima unapređenja regulative u ovoj oblasti. Rezultati su prezentovani na Okruglom stolu u Boru.

Do 2025. godine trebalo bi da bude formirana Centralna platforma koja će obuhvatiti sve konkurse za medije sa celog područja Srbije. Kako se očekuje, preko nje će se podnositi aplikacije, izveštaji, znaće se sastav Konkursne komisije i ostali podaci vezani za projekte. Postojaće i bodovne liste za aplikante projekata i za potencijalne kandidate u stručnoj komisiji i one će biti jedinstvene na nacionalnom nivou, čulo se na ovom Okruglom stolu posvećenom razvoju medijske strategije u Srbiji.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *