Novi Pravilnik o ocenjivanju srednjoškolaca

BOR – Nakon 16 godina, ove školske godine na snazi je novi Pravilnik o ocenjivanju u srednjim školama. Prema novom Pravilniku,  nastavnici više neće ocenjivati samo usmeno odgovaranje i pisane zadatke već i druge aktivnosti, a učenici će moći da poprave ocenu i na dopunskom času. Na nivou Odeljenskog veća usaglašavaju se termini kontrolnih zadataka dužih od 15 minuta. Kada su u pitanju kratke, takozvane blic provere, one se ne moraju najavljivati, a nema ni ograničenja iz koliko predmeta nastavnici dnevno mogu da proveravaju đake. Ipak, ocene sa takvih testova se ne unose u dnevnik, već u pedagošku dokumentaciju, svesku, koju ima svaki nastavnik.

„Novi propis predviđa da će nastavnici od sada ocenjivati usmeno odgovaranje, pisane zadatke, ali i druge aktivnosti učenika, kao što su učešće u interdisciplinarnim projektima, praktičnim radovima i zajedničkim aktivnostima. Na taj način omogućeno je ocenjivanje kontinuiteta u radu đaka. Učenici će po novom Pravilniku moći da ocenu poprave i na dopunskim časovima. Provere se planiraju četiri puta godišnje, pa se raspored pisanih provera dužih od 15 minuta utvrđuje na Odeljenskom veću i objavljuje na oglasnoj tabli ili sajtu škole. Učenici ne mogu imati više od jedne pisane provere dnevno, kao ni više od tri u toku radne sedmice. Ukoliko više od polovine odeljenja na pisanoj proveri ima nedovoljne ocene, popravni se organizuje za sve učenike nezadovoljne ocenom“ – kaže Maja Miladinović, školski pedagog.

Novim Pravilnikom uvodi se i opisno ocenjivanje vladanja tokom godine. Do sada je nasilno ponašanje, slučajevi diskriminacije, sankcionisano, postupnim smanjivanjem ocene, što se pokazalo kao nedovoljno efikasno.

„Kada govorimo o vladanju učenika, akcenat je stavljen na Protokol o postupanju u slučaju nasilnog ponašanja, koji odeljnskim starešinama služi kao alat i pomaže im u radu“ – dodaje Maja Miladinović.

Ocena iz vladanja može biti smanjena na kraju prvog i drugog polugodišta i zbog neopravdanog izostajanja sa nastave. Za pet do osam neopravdanih izostanaka vladanje se ocenjuje kao vrlo dobro, za devet do 16 časova dobro, za 17 do 25 časova dovoljno, dok se vladanje učenika koji ima 26 i više nepravdanih izostanaka smatra nezadovoljavajućim.

[iframe width=“480″ height=“270″ src=“https://www.youtube.com/embed/9p_zjSaSyM0″ frameborder=“0″ allowfullscreen ]

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *