Otvoren 39. Sajam turizma u Beogradu
BEOGRAD – Svečano otvaranje 39. sajma turizma u Beogradu počelo je projekcijom video spota 52 vikenda u Srbiji, kojim je Turistička organizacija Srbije predstavila ponudu naše zemlje, a do 26. februara turističku ponudu predstaviće blizu 1200 izlagača iz 56 zemalja, među kojima su prvi put i Rusija i Kina. Sajam je otvorio premijer Aleksandar Vučić koji je naveo da je Srbija prošle godine od turizma zaradila milijardu i 42 miliona evra, odnosno 200 miliona evra više od Crne Gore, zemlje partnera ovogodišnje manifestacije.
„Rast turizma u svetu je oko četiri odsto, u Evropi svega dva posto, a u Srbiji je rast broja gostiju u odnosu na 2015. godinu bio čak 13 odsto, broj ukupnih noćenja bliže 14 odsto. Sve više novca ostaje u Srbiji od turizma, povećava se i broj domaćih i inostranih gostiju. Posle 2015. koja je bila teška za rusko tržište, u 2016. imamo od 5,5 odsto uvećanje broja ruskih turista, imamo uvećanje od čak 29 odsto broja kineskih turista. Očekujemo ih sve više, verujem da će jedna kineska kompanija uskoro da obezbedi let Beograd- Peking. Ozbiljno razgovaramo sa najvećim ruskim tur operaterima, mislimo da Srbija i te kako može da bude privlačna za ruske turiste, ali postajemo sve atraktivniji i za ljude sa zapada i za one koji dolaze sa zapada i uvek je taj procenat broja gostiju koji dolaze sa zapada u našu zemlju u poslednje tri godine uvećan za 10 posto“, istakao je premijer Vlade Srbije Aleksandar Vučić.
Potpredsednik vlade i ministar telekomunikacije, trgovine i turizma Rasim Ljajić izrazio je zadovoljstvo što i ovogodišnji sajam počinje značajnim rekordima i što pokazuje reputaciju najveće manifestacije ove vrste u regionu.
„Moram da kažem i da je ovaj sajam Sajam turizma daleko iznad svih u regionu po broju posetilaca, navodeći kao primer da pet puta više posetilaca obiđe sajam u Beogradu nego u Zagrebu ili sedam puta više nego u Ljubljani. Pre tri ili četiri godine naš turizam izašao je iz neke vrste ilegale u kojoj je bio. Turizmu je dat poseban značaj kao važne privredne grane sa multiplikativnim efektom na ekonomiju čitave zemlje. Došli smo do strategije koja po prvi put definiše 18 destinacija u Srbiji i jasno naznačava šta treba da se uradi odnosno da ti potencijali treba da budu iskorišćeni u punom kapacitetu“, naglasio je ministar trgovine, turizma i telekomunikacija, Rasim Ljajić.
Na 39. Sajmu turizma čiji je slogan „Uživajte na vreme“ predstavljaju se lokalne samouprave iz zemlje, najznačajnije turističke agencije, savezi i organizacije, turistički centri, hoteli, planine, banje, jezera, gradovi, regije, vazduhoplovne kompanije, kao i međunarodni tur operateri, a posetioci će i ove godine moći da rezervišu i uplate turističke aranžmane uz sajamske popuste od pet do 50 odsto.