Filijala RFZO u Boru zatvorena za medije
SRBIJA, BOR – Čipovane, elektronske zdravstvene kartice trenutno ima tek nešto više od trećine od oko sedam miliona osiguranika, iako rok za zamenu starih ističe 31. decembra. U filijalama Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje širom Srbije gužve već mesecima ne jenjavaju, pa se nakon predavanja zahteva na ovu ispravu čeka i do nekoliko meseci. Televizija Bor pokušala je da sa nadležnima u borskoj filijali razgovara na ovu temu, međutim odgovora nije bilo i nakon višemesečnog pokušavanja. Osim zbog aktuelnog problema sa zdravstvenim knjižicama, Televizija Bor nadležne u filijali pokušala je da kontaktira i u okviru projekta „I ja sam građanin“ zbog dostupnosti informacija o drugim uslugama i pravima. Ovaj projekat finansijski je podržalo resorno ministasrtvo, međutim niko iz Fonda koji je u nadležnosti države do sada nije reagovao. I nakon objašnjenja da je projekat pre svega namenjen socijalno ugroženim kategorijama stanovništva kojima je internet teško dostupan, nadležni u borskoj filijali istakli su da su sve informacije objavljene na zvaničnom sajtu. Iako je RFZO otvorena institucija za sve građane, Televiziji Bor nije bilo dozvoljeno da snimi ni šalter salu u borskoj filijali, a prema rečima građana koje smo zatekli ispred filijale gužve su velike, a informacije o pravima u nadležnosti RFZO dostupne su samo na šalterima do kojih se zbog gužve teško dolazi. Osim socijalno ugroženih, internet ne koriste ni stariji građani, na šta nadležni u filijali i dalje ne reaguju.
Ostaje pitanje kako je moguće da državna institucija ne reaguje u ovakvim slučajevima i vrata zatvara pred medijima koji u saradnji sa ministarstvom, dakle državom, pokušavaju da određene informacije približe građanima. Iako informacije RFZO jesu objavljene, ipak se nalaze samo na sajtu u situaciji kada mnogi građani ne umeju da koriste internet ili im on nije dostupan, a do šaltera zbog gužve teško stižu. Da li je moguće da televizija koja se bavi lokalnim i regionalnim temama po odgovore mora u prestonicu gde su nas iz filijale u Boru uputili?
Koliko je Fond u mogućnosti da sve sam reši i koliko dobro funkcioniše, pokazuje i činjenica da im je bila neophodna još jedna državna institucija da bi se zahtevi građana što pre realizovali. Naime, građani koji još nisu podneli zahtev za zamenu stare zdravstvene isprave za novu elektronsku karticu sada to mogu da urade i na šalterima Javnog preduzeća „Pošta Srbije“.