BOR – U svetu i kod nas danas se obeležava Svetski dan prava potrošača. Prema zvaničnim podacima u 2017. godine tržišna inspekcija u Srbiji izvršila je gotovo 4.200 inspekcijskih nadzora kod privrednih subjekata čiji je cilj bio kontrola primene Zakona o zaštiti potrošača. Najviše se kontrolisala nepoštena poslovna praksa, dužnosti obaveštavanja, posebno kod trgovine na daljinu i prodajnih podsticala.

Broj prijava građana u 2017. godini bio je 13,5 odsto mani u odnosu na 2016. godinu. Primljeno je ukupno 3.200 prijava.

Odeljenje tržišne inspekcije Bor, koje kontroliše opštine Bor, Negotin, Majdanpek i Kladovo, u 2017. godini primilo je ukupno 115 prijava građana, od kojih se 39 odnosilo na potrošačke probleme.

Najviše ih je bilo kao reklamacija kupljenog proizvoda, zatim onih koje su se odnosile na usluge od opšteg ekonomskog interesa i zbog neisticanja cena proizvoda. Sve podnete prijave su rešene, a podnosioci prijava koji su ostavili podatke, su po okončanju kontrole obavešteni o rezultatima, kaže Jovica Brzulović, načelnik odeljenja Tržišne inspekcije u Boru.

U ovom sektoru skreću pažnju potrošačima da, s obzirom da je elektronska trgovina u stalnom porastu, potrošači imaju mogućnost da u potpunosti identifikuju trgovca sa nazivom, poslovnim podacima, matičnim brojem i PIB-om iz registracija, čime su prava portošača zaštićena. U suprotnom, ukoliko se radi o trgovini sa fizičkim licima, preko društvenih mreža, ona se ne mogu identifikovati kao legalni trgovci, čime su kupci uskraćeni za svoja prava.

Inače, potrošači se mogu obratiti tržišnoj inspekciji u slučajevima kada trgovac nije jasno istakao cene na proizvodima i u cenovniku usluga, kada im trgovac nije dao račun za kupljenu robu ili izvršene usluge, kada ih nije obavestio o svojstvima robe, načinu plaćanja, načinu i roku isporuke robe, o tome na koji način postupa po prigovoru potrošača, kada im daje garanciju za proizvod koja je kraća od dve godine, kada im trgovac na reklamaciju nije odgovorio u roku od osam dana ili nije rešio reklamaciju u skladu sa svojom odlukom najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema reklamacije odnosno 30 dana za tehničku robu, kao i u drugim situacijama propisanim Zakonom o zaštiti potrošača.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *