Tiha i slabija ili samo prikrivena kampanja

0

SRBIJA – Za predizbornu kampanju za vanredne parlamentarne izbore u Srbiji, zakazane za 24. april, ostalo je manje od nedelju dana. Iako je pravo vreme za kulminaciju u predstavljanju političkih programa i ideja, čini se da se u odnosu na prethodne izbore nešto ozbiljno promenilo. Na prvi pogled ne deluje kao da se dešava nešto veoma značajno. Naiđu događaji koji uzdrmaju određene gradove, poput mitinga, ali se nakon toga strasti veoma brzo smire. Pitanje da li je ova kampanja zaista tako mirna ili se pak žestoko odvija, ali u svojevrsnoj senci, samo se nameće.

Prividnu tišinu možda stvara i to što u nekim gradovima, poput Bora, nema lokalnih izbora. Predizborna kampanja, nekada je za novinare predstavljala period u kome ni udvostručena redakcija ne bi bila dovoljna da pokrije sva dešavanja. Predstavnici stranaka otimali su se o termine za predstavljanje, tražili emisiju više da biračima predstave svoj program, dok sada to nije slučaj. Ipak, iako nisu voljni da marketing plate, ne znači da ne žele da se pojave na malim ekranima.

Za građane, kampanja je nekada bila vreme kada u svakom trenutku na svakom kanalu mogu da čuju predstavljanje nekog političkog programa, ideje ili planova za bolji period koji će uslediti ukoliko birači na izborima zaokruže baš određenu listu. Sada u skladu sa svojim mogućnostima i nadležnostima, stranke biraju medije, pa dok neki sve čine u prisustvu televizijskih kamera i foto reportera, drugi su odlučili da simpatije birača, a zatim i glasove, osvoje putem društvenih mreža.

Predizborna kampanja ranije se videla i na gradskim ulicama koje su bile oblepljene plakatima, zakrčene simpatizerima koji užurbano raznose flajere, prikupljaju potpise, razgovaraju s potencijalnim glasačima. Sada se simpatizeri stranaka tek povremeno okupljaju, a na ulicama su vidljivi plakati samo pojedinih kandidata. Tek u vreme mitinga stranačka obeležja postanu upečatljivija, a kao i za ranije izbore, predviđena mesta za ovakvo reklamiranje retko se poštuju.

Iako na prvi pogled ne deluje kao da se predstavnici političkih opcija otimaju o birače, građani se sve češće suočavaju i sa takozvanim sakupljačima sigurnih glasova. Spiskovi koji kruže firmama, gradom, ali i

od vrata do vrata, obeležiće i ovu kampanju.

Sa onim što su saznali, zaključili i odlučili, birači će 24. aprila izaći na glasanje, a koliko je tiha, ili prikrivena, kampanja uticala na njih, pokazaće rezultati.

[iframe frameborder=“0″ width=“480″ height=“270″ src=“//www.dailymotion.com/embed/video/x44p2t2″ allowfullscreen ]
Tiha i slabija ili samo prikrivena kampanja, 15… by rtvbor

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *