Bezbednost traktorista

BOR – Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, nesreće u kojima učestvuju traktori najčešće su u periodu od aprila do novembra, jer su tada i intenzivni poslovi u poljima i najviše je traktora u saobraćaju.

Sa pojavom lepog vremena dolazi do učestalijeg učešća traktora u saobraćaju, koji se prevashodno koriste za radove na njivama i oranicama. Prošle godine su se dogodile tri saobraćajne nezgode u kojima su učestvovali vozači traktora, u kojima je jedan traktorista preminuo, jedan zadobio teške telesne povrede, a tri lica bila lakše povređena“, kaže Slobodan Milosavljević, komandir Odeljenja saobraćajne policije Policijske uprave Bor.

Da bi se postigao veći stepen bezbednosti svih učesnika u saobraćaju osim tehničke ispravnosti vozila, obučenosti vozača, neophodno je i striktno poštovanje propisa, posebno prilikom uključivanja u saobraćaj.

Prilikom uključivanja u saobraćaj, vozači traktora su uglavnom spori, ne procenjuju dobro brzinu i mogu da izazovu saobraćajne nezgode u kojima nisu ustupili prvenstvo prolaza vozilu koje se kreće putem sa prvenstvom prolaza. Takođe, kada se traktori uključuju u saobraćaj sa oranica neophodno je da očiste pneumatike kako ne bi ugrozili ostale učesnike u saobraćaju“ dodaje Milosavljević.

Da bi bili vidljiji potrebno je da traktori i traktori sa prikolicom, imaju adekvatno i ispravno osvetljenje.

Apelovao bih na vozače traktora da pravilno koriste svetlosno signalne uređaje, žuto rotaciono svetlo u skladu sa Zakonom odnosno da ga koriste i noću, u uslovima smanjene vidljivosti i kada imaju priključke koji su udaljeni od traktora. Takođe napominjemo da se vrlo često dešava da traktoristi voze pod dejstvom alkohola, pod umorom i samim tim su podložni da izazovu saobraćajnu nezgodu, koja može da dovede do fatalnog ishoda“ kaže Slobodan Milosavljević.

Za nepoštovanje poijedinih odredbi zakona o bezbednosti saobraćaja, za traktoriste su predviđene mandatne kazne, a mogu biti i prekršajno odgovorni.

U kaznenoj politici izmena nema. Za nepravilno korišćenje svetala, ista je kazna koja je i bila. Za neispravnost svetslosno signalnih uređaja i nekorišćenje rotacionog svetla, takođe, kazna je pet hiljada dinara“ dodaje Slobodan Milosavljević, komandir Odeljenja saobraćajne policije Policijske uprave Bor.

Traktor u saobraćaju zbog svojih tehničkih karakteristika: male maksimalne brzine, mogućnosti da vuče prikolice, priključna oruđa i mašine, predstavlja potencijalnu opasnost za nastanak saobraćajnih nezgoda. Zato je važno da i traktoristi, ali i ostali učesnici u saobraćaju budu svesni rizika, poštuju ograničenja brzine i povećaju pažnju.

Bezbednost traktorista, 29. april 2018. (RTV Bor)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *