Dualno obrazovanje od 2016. – 2017. školske godine

BOR – Dualno obrazovanje u Srbiji uvešće se u srednje stručne škole, pre svega za trogodišnje zanatske profile od školske 2016. /2017. godine, najavljeno je iz Ministarstva prosvete.
Po ugledu na nemački i austrijski model ovog obrazovanja učenici bi deo nedelje provodili u školi, a ostatak u firmi gde bi bili u posebnom obrazovno radnom odnosu.
 
„Ceo princip dualnog obrazovanja jeste povezivanje privrede sa prosvetom, odnosno sa školstvom gde bi veliki deo vremena učenici provodili u školi a deo bi firmama, gde bi praktično učili i pored teorije pripremali se za budući rad. Očekuje se da će obrazovanje profila koji odgovaraju potrebama privrede smanjiti nezaposlenost mladih – kaže Milovan Božović koordinator rada srednjih škola u Boru.
 
Jedan od autora Strategije razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020. godine. profesor Ivan Ivić smatra da Dualni model odvaja opšteobrazovne od stručnih škola, nakon kojih gotovo da ne postoji način za nastavak školovanja, već samo za zapošljavanje, koje je kod nas nažalost slabo. U Ministarstvu kažu, da je zbog naše privrede, mentaliteta, zakonskih regulativa i drugog potrebno prilagođavanje.
 
Milovan Božović koordinator rada srednjih škola u boru i direktor mašinsko elektrotehničke škole dodaje: „To i jeste cilj da škole u budućnosti prate potrebe privrede i da đaci budu spremni za rad„.
 
 
Dualni sistem, po kojem se učenici i studenti kroz rad i školovanje spremaju za buduće zaposlenje, u Srbiji je već oproban kroz sistem usmerenog obrazovanja, poznat kao „Šuvarev sistem“ koji je trajao desetak godina, počev od 1977. godine. I u tom sistemu srednjoškolci su svakog polugodišta bili obavezni da po jednu radnu nedelju provedu na praksi u različitim fabrikama i vode radni dnevnik, a za praksu su dobijali i ocene.
[iframe frameborder=“0″ width=“560″ height=“315″ src=“//www.dailymotion.com/embed/video/x2inn8q“ allowfullscreen ]

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *