Kako da vlast govori jezikom građana?

BOR – Kako bi građani imali veći uticaj na rad i odlučivanje vlasti, čiji rad finasiraju, Nacionalna koalicija za decentralizaciju u partnerstvu sa organizacijom CRTA u projektu „Građani imaju moć“ organizovala je u Boru uličnu akciju i tribinu „Kako da vlast govori jezikom građana“. 

Svi mi kroz mesečno plaćanje poreza i doprinosa i plaćanje PDV-a prilikom svake kupovine investiramo nešto u državu, a čini se da se odluke koje se donose bilo na lokalnom ili državnom nivou ne tiču toliko građana. Čini se da građani nisu toliko informisani koliko mogu da utiču na javne odluke i to nas je podstaklo da krenemo sa ovakvim aktivnostima. Trudimo se da građanima objasnimo da su oni kreatori svoje sudbine i da moraju da budu aktivni da bi stvarnost bila na usluzi njima“, rekla je Marija Marinković iz Nacionalne koalicije za decentralizaciju.

Da bi rad učinila transparentijim i mogla efikasno da odgovori na potrebe građana, lokalna samouprava u Boru pokrenula je brojne aktivnosti.

Gradska uprava i grad Bor trude se da se približe građanima organizovanjem javnih tribina po mesnim zajednicama, radi se i na izradi novog sajta borinfo da bi građani mogli da prijave probleme i preko sajta, gde je objedinjen rad svih javnih preduzeća i rad gradske uprave, a uvek smo otvoreni za prijem građana koji se organizuje svakog četvrtka i na kom građani mogu da razgovaraju sa gradonačelnikom, članovima gradskjog veća i direktorima javnih preduzeća i ustanova a sve u cilju rešavanja problema koje građani imaju“, istakao je Srećko Zdravković, član Gradskog veća u Boru.

Osim u gradskoj upravi, kvalitetniju saradnju sa građanima trude se da uspostave i u Preduzeću za stambene usluge Bor koje je kako kaže direktor ovog preduzeća uvek na usluzi građanima.

Javno preduzeće za stambene usluge Bor radi objedinjenu naplatu za tri ostala komunalna preduzeća: Toplanu, Vodovod i 3. oktobar. Kroz saradnju sa njima a prvenstveno otvorenu saradnju sa građanima mi pokušavamo da stepen naplate podignemo na viši nivo, odnosno da upravo obilaskom građana, razgovorom i objašnjenjem da se računi moraju platiti i da tako možemo očekivati bolje sutra. Opomene dostavljamo više puta, stalno ažuriramo sajt kako bi informacije bile dostupne a izlazimo i na lice mesta kako bi sa građanima razgovarali i dali dodatna pojašnjenja. I ovim putem apelujem na građane da dođu vide kolika su zaduženja jer mi smo spremni da im i reprogramima i na druge načine olakšamo isplatu dugovanja“, rekao je Slaviša Frišković direktor Javnog preduzeća za stambene usluge Bor.

Do transparentijeg rada organa vlasti dolazi se udruživanjem građana i pokretanjem inicijativa odnosno delovanjem organizacija civilnog sektora.

Cilj je da napravimo dvosmernu komunikaciju i naša organizacija Čitaonica Evropa se potrudila da jednu građansku inicijativu pretvori u kvalitetnu komunikaciju sa organima vlasti i sa nosiocima javnih funkcija kao što su direktori javnih preduzeća koji najčešće imaju problem u komunikaciji sa građanima. Ideja je da im pomognemo da zajedno sa nama medijima, sa civilnim sektorom napravimo dvosmernu komunikaciju i da im pomognemo u kvalitetnijem donošenju odluka i razumevanju onoga što građani zahtevaju od njih“, istakao je Zvonko Damnjanović, predsednik organizacije „Građanska čitaonica Evropa“.

Tribini u Media centru u Boru prethodila je ulična akcija, na kojoj su Borani mogli da se informišu o kakav bi trebalo da bude odnos vlasti i građana, ali i da daju svoju podršku većem učešću građana u odlučivanju.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *