Kako unaprediti položaj biciklista u Boru
BOR – U Medija centru u Boru, Udruženje „Sigurne staze“, održalo je tribinu „Kako unaprediti položaj biciklista u Boru“. Na tribini je predstavljen GIS softver za urbanu mobilnost, jedinstven na teritoriji jugoistočne Evrope, koji između ostalog definiše gde bi u Boru mogle da budu biciklističke staze, zone 30 i zone usporenog saobraćaja, kako bi se obezbedili uslovi za bezbedno učestvovanje ranjivih učesnika u saobraćaju.
“Istraživanje koje smo sproveli pokazalo je da 90 odsto Borana zahteva infrastrukturu za bicikliste na teritoriji grada, zato smo uputili inicijativu Gradskoj upravi u Boru za formiranje infrastrukture za bicikliste, kao i donošenje i primenu planskog dokumenta koji bi definisao položaj biciklista i mere za unapređenje bezbednosti biciklista u saobraćaju. Gradu su potrebna dva važna strateška dokumenta koje nema, Plan održive urbane mobilnosti i Strategija za bezbednost saobraćaja”, kaže master inženjer saobraćaja Igor Velić i naglašava da je statistika, kada su u pitanju biciklisti u Boru, negativna.
“Podaci iz prethodnog perioda pokazuju da je u Boru smrtno stradao jedan biciklista, a 12 ih je zadobilo teže ili lakše povrede. U međuvremenu, u gradu nije doneta ni jedna mera ili sprovedena neka aktivnost kako bi se ta negativna statistika popravila”, istakao je Velić.
Na tribini „Kako unaprediti položaj biciklista u Boru“, podeljen je i edukativni materijal Agencije za bezbednost saobraćaja, namenjen biciklistima kao i knjiga „Siguran smer 1 – vodič kroz osnovna pravila saobraćaja”čiji je izdavač strukovno udruženje za bezbednost saobraćaja „Sigurne staze“.