Knjaževac- turisti biraju

Već nekoliko godina lokalna samouprava i Turistička organizacija opštine Knjaževac konstantno rade na razvoju i promociji turističke ponude ovog kraja. Sve veći profit od turizma dokaz je da se trud isplatio i da je Knjaževac privukao domaće, ali i inostrane turiste, a u prilog tome govore i nagrade koje opština Knjaževac osvaja u ovoj oblasti. Knjaževac je nosilac titula „Izuzetna destinacija Evrope“, „Brand leader award“ i „Turistički cvet“ koji se dodeljuje kao priznanje za doprinos razvoju turizma. Osim sve bogatije ponude, turistima je na raspolaganju i sve više smeštajnih kapaciteta. U hotelskom smeštaju i privatnim domaćinstvima, ukupno je oko 1600 ležajeva. Prema rečima direktora Turističke organizacije, Bobana Markovića, posebna pažnja posećuje se upravo razvoju ruralnog turizma, gde se turistima nudi i više od 600 ležajeva. I meštani okolnih sela prepoznali su turizam kao mogućnost za dobro poslovanje, pa je i interesovanje sve veće. 

„Seoski turizam je bitan segment naše turističke ponude i zaista dosta radimo sa domaćinstvima na edukaciji pre svega, motivaciji ljudi da se time bave, a zatim i na promociji njihove ponude. Radimo brošure koje delimo na svim sajmovima turizma, a radimo i na terenu, pa je seoski turizam ovde u ekspanziji. Tokom prošle godine broj ležajeva u privatnim, seoskim domaćinstvima povećan je za petnaestak odsto, pa je turistima od nekadašnjih oko 512, sada na raspolaganju više od 600 ležajeva. To je svakako značajan pomak“ – rekao je Boban Marković, direktor Turističke organizacije opštine Knjaževac. 

Osim u saradnji sa seoskim domaćinstvima, turistička ponuda opštine Knjaževac sve se više razvija i kroz javno privatno partnerstvo. Pozitivan primer ove ideje jeste firma „Recika“ u Donjoj Kamenici, koja proizvodi predmete od kože, a u čijim je prostorijama otvoren Turistički info punkt. 

„Svakako da je ovo veoma značajan vid saradnje i jeste primer dobre prakse. Na obostrano zadovoljstvo funkcionišemo već dve godine i nadamo se da će i drugi preduzetnici slediti ovaj primer. Dok „Recika“ nije došla, ova zgrada je bila oronula, trošna kuća. Oni su je dobili na korišćenje, potpisali ugovor sa lokalnom samoupravom i sada je ovo sređen objekat, firma odlično posluje i ponudom privlači turiste“ – dodao je Marković

Opština Knjaževac gostima iz zemlje i sveta ipak je najinteresantnija zimi, kada je otvoreno Skijalište Stara planina. Prema podacima o broju turista i prihodima, ovo je za sada jedna od najuspešnijih sezona, a cilj turističkih poslenika jeste da različitim manifestacijama i programima turiste na planinu dovedu i tokom leta.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *