Pravila Radio Televizije Bor za praćenje predizborne kampanje na predsedničkim izborima 2017. godine
Pravila Radio Televizije Bor za praćenje predizborne kampanje na predsedničkim izborima 2017. godine
Radio Televizija Bor kao privatna medijska kuća koja spada u kategoriju komercijalnih medija, predizbornu kampanju za izbore 2017. godine pratiće u skladu sa kadrovskim i tehničkim mogućnostima, poštujući Pravilnik o obavezama pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje, koje je doneo Savet Regulatornog tela za elektronske medije. Pravilima koja su doneta u skladu sa Pravilnikom za praćenje izbora koji je usvojio REM, RTV Bor bliže uređuje način emitovanja predizbornog programa, informisanje javnosti o predizbornim aktivnostima kandidata, informisanje javnosti o toku i rezultatima izbora i političkim oglašavanjem tokom predizborne kampanje:
- Televizija Bor će pratiti stranačke konferencije za novinare i objavljivati izveštaje do dva minuta bez novčane ili druge naknade u posebnoj emisiji „Stranačka hronika-Izbori 2017“ svakog dana u 18:15 sati (bez reprize) u cilju izveštavanja o predizbornim aktivnostima, idejama i mišljenjem kandidata. Svaka politička stranka ima pravo na po jednu konferenciju za novinare nedeljno i neiskorišćeno pravo ne može da prenese u narednu sedmicu. Ukoliko u istom danu bude više konferencija za novinare, izveštaji se objavljuju po redosledu održavanja konferencija. Izveštaji sa konferencija za novinare u toku predizborne kampanje biće emitovani na Radio Boru u emisiji „Izbori 2017“ u 9:30 sati (bez reprize).
- Stranke će imati pravo na jedan izveštaj sa konvencije po predsedničkom kandidatu u toku kampanje u Boru u trajanju do tri minuta. Ukoliko svi učesnici na izborima zakažu konferenciju za novinare ili završnu konvenciju poslednja dva dana pred izbornu tišinu, izveštaji će biti objavljeni, po redosledu održavanja.
- RTV Bor će reemitovati predizborne konvencije po cenovniku Marketinga za predizborni program i ponudiće uslugu direktnog prenosa konvencija u Boru u skladu sa tehničkim mogućnostima po cenovniku Marketinga i to najviše u trajanju 20 minuta.
- Propagandne spotove političkih stranaka Radio televizija Bor će emitovati po cenovniku Marketinga preduzeća. Propagandni spot mora da ima deklaraciju o poreklu (član 11. Zakona o oglašavanju).
Najave predizbornih mitinga, tribina mogu se objavljivati samo u oglasnim porukama.
- RTV Bor omogućiće političko oglašavanje kroz emitovanje priloga, snimljenog materijala ili će im omogućiti oglašavanje uz novčanu naknadu kroz termin u studiju (najviše tri gosta zbog tehničkih mogućnosti) u emisiji „Izbori 2017“ u trajanju do najviše 20 minuta i na Televiziji i na Radiju, u okviru termina predviđenom za politički marketing. Dozvoljena je prodaja oglasnog prostora najviše 20 minuta ili kraće u zavisnosti od prostora koji je slobodan, pod jednakim programskim, tehničkim i finansijskim uslovima, bez diskriminacije bilo koga kandidata.
- Državni organi i organizacije i organi lokalne samouprave mogu da u programima radija i televizije oglašavaju aktivnosti i mere koje su od značaja za izbore, ako oglasna poruka preporučuje učešće na izborima.
U toku predizborne kampanje Radio Televizija Bor će iz svog programa isključiti dokumentarne, igrane, zabavne i druge emisije i filmove u kojima se pojavljuje kandidat.
- Radio Televizija Bor neće objavljivati rezultate agencija o ispitivanju javnog mnjenja pre i tokom predizborne kampanje.
- Radio Televizija Bor neće pratiti stranačke aktivnosti za lokalne izbore u Zaječaru. Iako signalom pokrivamo to područje, praćenje predizborne kampanje je veliki posao koji zahteva angažovanje više ekipa na terenu, a RTV Bor nije u mogućnosti da isprati aktivnosti svih izbornih lista ovim opštinama. Zainteresovane izborne liste sa područja ovih opština mogu se oglašavati u okviru Političkog marketinga u skladu sa cenovnikom RTV Bor.
- Pozive za praćenje predizbornih aktivnosti slati RTV Bor mejlom [email protected] ,na broj telefona 030/424-587, faxom 030/427-427 ili Redakciji RTV Bor i to 24 sata pre održavanja pomenutih aktivnosti.
U Boru, 13.2.2017. godine
Danijela Novović, diplomirani politikolog
Glavni i odgovorni urednik RTV Bor
Pravila Radio Televizije Bor za praćenje predizborne kampanje na predsedničkim izborima 2017. godine
Cenovnik RTV Bor za politički marketing – Izbori 2017.