Upravnik stambene zajednice – stanar ili profesionalac?

0

SRBIJA, BOR – Zakon o stanovanju o kome se već dugo govori, a koji je na snagu stupio 1. januara, trebalo bi da uvede red i poboljša odžavanje stambenih zgrada. Ovim zakonom predviđeno je da svaka stambena zgrada mora imati upravnika i registrovan kućni savet odnosno stambenu zajednicu. U nadležnim službama ističu da nema razloga za žurbu oko registracije stambenih zajednica, jer se još čekaju podzakonski akti kojima će ova oblast biti bliže uređena. Ipak, stanari imaju 60 dana da odaberu upravnika, a to može biti stanar zgrade ili stanari mogu da se opredele za profesionalnog upravnika.

„Profesionalnim upravljanjem mogu da se bave privredna društva i preduzetnici, a postavljeni su i određeni zakonski uslovi koji određuju ko može biti profesionalni upravnik. Ta osoba mora da prođe obuku i da dobije licencu, a za te poslove zadužena je Privredna komora Srbije. Tek nakon obuke i licenciranja dolazi se do Registra profesionalnih upravnika. Prednosti profesionalnog upravnika jesu brže i lakše donošenje odluka o održavanju, dostupnost stanarima u svakom trenutku, hitnije reagovanje na eventualne probleme. Upravnik u svim tim situacijama mora da reaguje i bude dostupan, posebno ako se time profesionalno bavi“, rekla je Milica Đorđević, načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove Opštinske uprave Bor.

Ukoliko to stanari sami ne učine, dakle u slučaju prinudne upave, upravnika stambene zajednice bira lokalna samouprava. Novim zakonom nadležnosti komunalne i građevinske inspekcije jasnije su određene, pa su propisane i kazne u slučaju nepoštovanja zakona.

„Komunalnim inspektorima je poverena kontrola stanara kada je reč o sprovođenju i poštovanju zakonskih propisa, a mogu i da nalože ispravljanje eventualnih nepravilnosti. Komunalna inspekcija može da da smernice stanarima oko izbora upravnika, ali i da reaguje ukoliko stanari ne izaberu upravnika među sobom, kada ih upućuje na sklapanje ugovora sa profesionalnim upravnikom. Što se tiče građevinske inspekcije, oni mogu da zabrane korišćenje dela zgrade ili određenih prostorija ukoliko se ne koriste u skladu sa predviđenom namenom, a mogu i da nalože sprovođenje hitnih mera ako postoji kvar ili nešto što ugrožava bezbednost stanara ili njihove imovine“, objasnila je Milica Đorđević.

Zakon predviđa visoke kazne, od pet hiljada do čak dva miliona dinara za nepoštovanje zakonskih propisa. Kazne koje može da izrekne nadležna opštinska inspekcija, Opštinska uprava u Boru utvrdiće odlukama u narednom periodu, kada sve nadležne institucije usaglase podzakonske akte. Novi Zakon uređuje upravljanje zgradom i održivi razvoj stanovanja, koji podrazumeva unapređenje uslova stanovanja građana i očuvanje stambenog fonda, uz unapređenje energetske efikasnosti.

Upravnik stambene zajednice – stanar ili profesionalac?, 8. januar 2017. (RTV Bor)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *